magas cukorbetegség tünetei cukromcukrom

Honnan lehet felismerni a magas vércukorszint tüneteit?

Cukorbetegség – rettegett fogalom főleg ez a mai társadalom körében. Nagyon sokan szenvednek ettől a betegségtől, és sajnos túl kevesen igyekeznek megelőzni azt. Bár manapság divatossá vált az egészséges életmód követése, illetve az arra való átállás, mégis sokan félvállról veszik a komoly tüneteket. Ezek ugyanis diabéteszre is utalhatnak. Nem elég csak Google-ben megnézni, hogy milyen szimptóma mit jelöl, egyeztetnünk kell kezelőorvosunkkal is, aki szakszerű segítséget tud nyújtani a témában. Kérjük ki a véleményét, csináltassuk meg a kötelező vizsgálatokat, és derítsük ki, hogy esetünkben fennáll-e a cukorbetegség lehetősége.

A magas vércukorszint tünetei

Ez szinte bármi lehet. A fáradékonyság, a szomjúságérzet, a szájszárazság, a sok vizelet, de a homályos látás, bizonyos bőrelváltozások és a lassan gyógyuló sebek is utalhatnak diabéteszre. Lehet, hogy a tünetek nem jelentkeznek egyszerre, csak külön-külön, bizonyos időközönként. Jelenthetnek más problémát is, nem feltétlenül cukorbetegséget. A következő oldalon részletesebben is olvashat a szimptómákról: https://cukromcukrom.hu/a-cukorbetegseg-tunetei/ Ez az oldal megbízható információkat tartalmaz a diabétesz kapcsán, nyugodtan használhatja kiindulópontként.

Vigyázzunk az egészségünkre

Akár cukorbetegek vagyunk, akár nem, vigyáznunk kell egészségügyi állapotunkra. Ez persze nem csak a testi, hanem a lelki jóllétet is jelenti. Fontos, hogy harmóniában legyünk önmagunkkal és a világgal, illetve a körülöttünk lévőkkel. Emellett erősen ajánlott figyelni táplálkozásunkra, hogy megfelelő mennyiségben juttassunk a szervezetünkbe gyümölcsöt, zöldséget és rostban gazdag termékeket. És igen, kerülnünk kell a gyorséttermi kajákat, valamint a cukrozott élelmiszereket, ezek ugyanis nagyon rossz hatással lehetnek ránt. Rendszeres fogyasztásuk nemcsak elhízáshoz, de különböző betegségekhez vezethet.  Ezek közül az egyik a cukorbetegség.

Összességében elmondható, ha jót szeretnénk magunknak, akkor érdemes odafigyelnünk a mindennapi és rendszeres étkezésre, valamint a szűrővizsgálatokra. Emellett fontos a rendszeres sport is, mert ezzel is befolyásolni tudjuk a szervezetünkben lezajló folyamatokat. Tegyünk egészségünkért, tegyünk saját magunkért!